Aastakümneid Mäo kolmnurgas laiunud vilja- ja kartulipõldude asemel on peagi asfaltteed ja -parklad, äri- ja konverentsihooned.
Mäo ümbersõit paneb elu kihama
Uue maanteelõigu äärne põllumaa muutub tükkhaaval äri- ja tootmismaaks, viimastel aastatel on Mäo ümbersõidu ääres algatatud 15 detailplaneeringut, neist üheksa on Paide vallavalitsus juba ka kehtestanud.
Vallavanem Mart Mäemetsa ütlust mööda elavnesid detailplaneeringute algatamised eriti pärast Mäo ümbersõidu eelprojekti allakirjutamist. «See maa läks hinda, muutus Järvamaa kõige kallimaks maaks, mille hind kerkis isegi 300 kroonini ruutmeetrist,» lausus ta.
Esimene pääsuke endise põllumaa tööstuspiirkonnaks muutmisel oli Sakreti tehas, mis avati 2007. aasta juulis. Kümne kuu pärast tegi samal teelõigul uksed lahti Statoili tankla.
Nende vahele jäävale Peetrivälja kinnistule hakkab põllumajandusmasinate müüja Tatoli ehitama paari tuhande ruutmeetri suurust müügikeskust.
Majanduse normaliseerimist ootab ka kaubamärkide Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge ja Mitsubishi Motors esindaja Silberauto, kes kavatseb Mäo mõisa taga avada sõiduautode müügi- ja teeninduskeskust.
Mäo ümbersõidu Tartu-poolne ots tõmbab ligi kütusemüüjaid.