Maakond ei pääsenud rongiõnnetustest

Kuido Saarpuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õnnetus rongiga Niitväljal.
Õnnetus rongiga Niitväljal. Foto: Sander Ilvest

2015. aastal toimus kokku 19 raudteeõnnetust, neist 5 olid maanteesõiduki ja rongi kokkupõrked ning 14 otsasõidud raudteel viibinud inimestele.

Hooletusest ning liiklusreeglite eiramisest tingitud, traagiliste tagajärgedega otsasõite on jätkuvalt palju- hukkunuid oli 9 ning vigastatuid 5. Positiivne on see, et kokkupõrgetes ei hukkunud ega saanud viga möödunud aastal ühtegi inimest (2014. aastal seevastu oli 5 hukkunut ja 12 vigastatut). Ka vigastatud inimeste koguarv kõikide raudteeõnnetuste lõikes on oluliselt vähenenud – kui 2014. aastal sai vigastada 19 inimest, siis 2015. aastal 5 inimest.

Õnnetuste peamisteks põhjusteks olid sarnaselt eelnevate perioodidega liiklejate tähelepanematus, hiline reageerimine ning raudteel viibimine selleks mitteettenähtud kohas. Koguni 9 õnnetust leidis aset kohas, kus raudteel viibimine ning selle ületamine on rangelt keelatud.  Õnnetuste põhjuste analüüs näitab, et ohtlike olukordade ja traagiliste tagajärgede vältimiseks peavad ennekõike liiklejad  oma liikluskäitumist parendama ning teadvustama, et raudtee on kõrgendatud riskiga piirkond.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles