Pangad kohanevad uue põlvkonna nõudmistega

Kuido Saarpuu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: AFP / Scanpix

Millal Sina viimati pangakontorisse sattusid? Türilt pärit tuntud Eesti orienteeruja Evely Kaasikul oli raske isegi meenutada, millal see toimus. „Ehk eelmisel aastal?“ mõtiskles ta.

Sõbralik teenindus, madalad tasud ja mugav asukoht – väga paljude jaoks polegi see enam sugugi primaarne, selgus USAs Y-põlvkonna (sündinud aastatel 1980-1992) noorte seas läbi viidud uuringust „Generatsiooni m-pangandus.“ Nende noorte jaoks on esikohal hoopis mobiilipank.

Need on noored, kelle tarbimiskäitumine on sootuks erinev eelnevatest põlvkondadest. Suur osa neist noortest pole kunagi pidanud ootama posti teel tulevat kirja, seisnud pangas järjekordades, omanud telefoni, mis ei tee pilti või kuulanud kassett-mängijat. Nad on mobiilsed, armastavad uusi tehnoloogiaid ning kiirust. Nende tarbimiskäitumine on motiveeritud üksnes nende enda kogemusest ja eakaaslaste soovitustest. Just see on põlvkond, kes on muutmas ka kogu pangandusmaailma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles