2014. aastal toimus kokku 20 raudteeõnnetust. Maanteesõiduki ja rongi kokkupõrke juhtumeid oli 5, neis hukkus 5 inimest. Otsasõite raudteel viibinud inimestele oli 15, neis sai vigastada 7 ja hukkus 7 inimest (sh 1 tööõnnetuses). Raudteeõnnetuste peamiseks põhjuseks on jätkuvalt liiklejate hooletus ja ohutusnõuete eiramine.
Tellijale
Jalakäijate hooletus raudteel liigeldes põhjustas otsasõidujuhtumite järsu tõusu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võrreldes 2013. aastaga toimus eelmisel aastal ligi 40% võrra vähem kokkupõrkejuhtumeid. Kokkupõrgete koguarv küll vähenes, kuid 80% juhtumitest lõppes ühe või enama hukkunuga. Märkimisväärne on siinjuures asjaolu, et ligi pooled kokkupõrked toimusid automaatfoorisignalisatsiooniga varustatud ülesõidukohtadel ning asjaolud viitavad eranditult liiklusreeglite rikkumisele mootorsõiduki juhi poolt. Liiklusseaduse kohaselt peab liikleja raudtee ületamisel olema eriti tähelepanelik ning sõidukijuht arvestama liiklusmärke, heli- ja valgussignaale, tõkkepuu asendit ja reguleerija korraldusi. Liikluseeskirju järgides on võimalik minimeerida või ära hoida ohuolukordi raudteel.