Jalakäijate hooletus raudteel liigeldes põhjustas otsasõidujuhtumite järsu tõusu

Kuido Saarpuu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Raudtee asus häälestama äsja Raasiku raudteeülesõidu juurde paigaldatud tõkkepuude automaatikat.
Eesti Raudtee asus häälestama äsja Raasiku raudteeülesõidu juurde paigaldatud tõkkepuude automaatikat. Foto: Tairo Lutter

2014. aastal toimus kokku 20 raudteeõnnetust. Maanteesõiduki ja rongi kokkupõrke juhtumeid oli 5, neis hukkus 5 inimest. Otsasõite raudteel viibinud inimestele oli 15, neis sai vigastada 7 ja hukkus 7 inimest (sh 1 tööõnnetuses). Raudteeõnnetuste peamiseks põhjuseks on jätkuvalt liiklejate hooletus ja ohutusnõuete eiramine.

 

Võrreldes 2013. aastaga toimus eelmisel aastal ligi 40% võrra vähem kokkupõrkejuhtumeid. Kokkupõrgete koguarv küll vähenes, kuid 80% juhtumitest lõppes ühe või enama hukkunuga.  Märkimisväärne on siinjuures asjaolu, et ligi pooled kokkupõrked toimusid  automaatfoorisignalisatsiooniga varustatud ülesõidukohtadel ning asjaolud viitavad eranditult liiklusreeglite rikkumisele mootorsõiduki juhi poolt. Liiklusseaduse kohaselt peab liikleja raudtee ületamisel olema eriti tähelepanelik ning sõidukijuht arvestama liiklusmärke, heli- ja valgussignaale, tõkkepuu asendit ja reguleerija korraldusi. Liikluseeskirju järgides on võimalik minimeerida  või ära hoida ohuolukordi raudteel.

Otsasõidujuhtumeid oli möödunud aastal võrreldes 2013. aastaga poole rohkem. Otsasõidud toimusid peamiselt hooletusest tingitud asjaolude tõttu- joobest tingitud ebaadekvaatsus, raudtee ületamine selleks mitteettenähtud kohas. Lisaks oli juhtumeid, kus raudteed ületanud inimene ei märganud lähenevat rongi segavate tegurite tõttu- muusika kuulamine kõrvaklappidega, mobiiltelefoni kasutamine, jalgrattaga sõites ülekäigukoha ületamine. Mainimist väärib asjaolu, et 15 otsasõidust koguni 10 leidis aset ülekäigukohtadel. Ülejäänud 5 juhul toimusid otsasõidujuhtumid piirkondades, kus raudtee ületamine on rangelt keelatud ning nende puhul oli ettekavatsetud rongi ette astumise ilminguid. Statistika viitab selgelt liiklejate hooletule ning ohtusid mitteennetavale liikluskäitumisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles