Elektritööd jätsid vabatahtlikud päästjad kättesaamatuks

Birgit Itse
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
3G iPhone..
3G iPhone.. Foto: Reuters / Scanpix.

Järva-Jaanis oli reede ennelõunal häiritud EMT mobiilside. Häirekeskusele jäi kättesaamatuks ka Järva-Jaani vabatahtlike päästekomando.

EMT avalike suhete juht Kaja Sepp ütles, et Järva-Jaani mastis olid reedel kella 10–13 Eesti Energia plaanilised tööd, mistõttu oli mastis elektrikatkestus. "See tähendab, et mobiilside ja ka mobiilse interneti kasutamine võis olla häiritud," kinnitas ta.

Sepa ütlust mööda ei oleks tohtinud Järva-Jaani päris ilma mobiilsideta jääda, sest tugijaamad asuvad üksteisest sellistel kaugustel, et nende ümber olevad ringjad levialad kattuvad. "Kui üks n-ö kukub välja, peaksid teised katma," lausus ta.

Sepp selgitas, et mobiiltelefonid olid küll levialas, aga osa neist ei pruukinud tugijaamaga ühendust saada, sest tugijaamaga saab ühenduda teatud arv kliente. "Kui vabad raadiokanalid on otsas, siis ei saa telefon jaamaga ühendust, mis sest, et levi on olemas." Ta tõdes, et üldiselt on vanemad telefonid tugevama raadioosaga ja saavad nõrgas levialas paremini hakkama kui uuemad nutitelefonid.

Üks neist, keda ennelõunal polnud võimalik telefonitsi tabada, oli Järva-Jaani vabatahtlik tuletõrjekomando, sest selle juhile Tuve Kärnerile helistades võis kuulda, et telefon asub levialast väljas.

Kärner kinnitas, et oli sellest teadlik ja tõsiselt mures. "Kui võtsin SIM-kaardi välja ja helistasin oma numbrilt 112, siis oli tükk aega vaikus ja alles siis hakkas kutsuma. Häirekeskus aga mind kui komando juhti kätte ei saanudki," rääkis Kärner. "Selline olukord on tõsine turvarisk."

Ta kinnitas, et ühendus taastus pärastlõunal. "Hea, et midagi ei juhtunud. Mis sarnases olukorras edaspidi teha, ma küll ei tea. Ei ole ju mõistlik lihtsalt igaks juhuks kaht numbrit omada."

Kaja Sepp nõustus, et vabatahtlikel päästjatel kahe erineva mobiilioperaatori klient pole tõesti mõistlik olla. Head lahendust ta sellele murele pakkuda ka ei oska. "Nad enamasti ajavad asju ju isiklike mobiilidega."

Kärneri väitel poleks olnud kasu ka suunamisest komando liikmeile, sest nad ei pruugi teada, kus ülejäänud komando liikmed asuvad. "See info jookseb kõik minu kätte kokku."

Kaja Sepp tõdes, et sellistest plaanilistest riketest teavitamine on võimalik ja ta kindlasti edastab sellekohased soovid. "SMS-iga teavitamist oleme varem proovinud, kuid see osutus ebatõhusaks, sest ettevõte võib olla registreeritud ühte asulasse, töötaja viibida aga hoopis mujal."

Samas pidas Sepp mõistlikuks, et eelteavitamine toimuks kohaliku meedia kaudu. "Arutame seda kindlasti, et edaspidi vältida selliseid olukordi, kus inimesed on tunde teadmatuses."

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles