Tõrkunud raudteefoor pani autojuhi surmaohtu

Järva Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudteeülesõit. Pilt on illustratiivne.
Raudteeülesõit. Pilt on illustratiivne. Foto: Tairo Lutter

Eelmisel nädalal Tallinna-Rapla-Türi maantee 92. kilomeetril raudteeülesõidukohal tõrkunud fooride tõttu võinuks mõne autoseltskonna teekond traagiliselt lõppeda.

10. oktoobril ei töötanud Tallinn-Rapla-Türi maantee 92. km raudteeülesõidukohal foorisignalisatsioon korrektselt. Vea võis põhjustada mitmete asjaolude kokkulangemine.

Järva Teataja vihjeliinile kirjutanu selgitas, et signalisatsioon hakkas tööle alles siis, kui Elroni rong (reis nr 379 ehk rong, mis jõudis Türile kell 19.51) oli möödunud. «Sellest suunast liikudes on raske märgata Rapla suunast tulevat rongi. Napilt enne rongi pääses üle raudtee Türi suunas liikunud sõiduauto,» kirjeldas ta.

Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuht Mai Vahtrik kinnitas, et eelmisel reedell oli mainitud ülesõidul probleemid foorisignalisatsiooniga ning sellest andis nende rongijuht raudteedispetšerile ka koheselt teada.

Edelaraudtee Infrastruktuuri AS juhatuse liige Rain Kaarjas ütles, et 10.oktoobril on registreeriti kirjeldatud vahejuhtum dispetšeri poolt kontaktikeskusest laekunud teate alusel.

Kaarjas kinnitas, et nad on uurinud vahejuhtumi asjaolusid ja tuvastanud järgmist: Looritsa raudteeülesõidu automaatse foorisignalistasiooni seadmed on vahejuhtumi toimumise hetkel töötanud korrektselt ja vastavalt kehtestatud normidele. Samuti seda, et Looritsa raudteeülesõidu automaatse foorisignalistasiooni seadmete korrasolekut kontrollitakse ja hooldatakse meie spetsialistide poolt plaangraafiku alusel perioodiliselt ja ka käesoleva juhtumi eelselt on see nõuetekohaselt läbi viidud

Kohe peale teate saamist kehtestati Looritsa raudteeülesõidul rongidele hoiatus 25 km/h.

Kaarjas lisas, et tänaseks on nad seiskohal, et kirjeldatud vahejuhtumi võis põhjustada mitmete asjaolude koosmõju. «10.oktoobril oli vihmane sügisilm, rööbastele oli langenud puulehti ning uutel rongidel on ka automaatne rööbaste õlitamise mehhanism kõverikes, et vähendada veeremi rattapaaride ja rööbaste kulumist,» selgitas ta. «Peale selle on erinevad ka vanade ja uute rongide rataste veerejälje paiknemine rööpa peal. Veerejälg paikneb tsoonis kus, võrreldes vanade rongide veerejälje asukohaga, on meie hinnangul elektrilise kontakti tekitamine rööbaste vahel halvem. Kirjeldatud asjaolud võisid põhjustada olukorra, kus rööpa veerepind oli määrdunud ja veeremi rattapaarid  ei saavutanud piisavalt head elektrilist kontakti, mis võis põhjustada häire foorisignalisatsiooni töös.»

Türi poolt tulevatel rongidel ei ole sarnaseid asjaolusid tuvastatud. «Eeldame, et Türi poolne lähenemispiirkonna rööbasahel asub sirgel, millel ei rakendu veeremi õlitamise mehhanism. Samamoodi on ka kurvis ratta liikumise geomeetria rööpa suhtes erinev kui sirgel. Tegemist on uute rongide esimese sügisega, saime uue ja vajaliku kogemuse,» tunnistas ta.

Turvalisuse tagamiseks on Edelaraudtee Infrastruktuuri AS vähendanud voolutugevust rööbasahelates lubatud miinimumini, mis tagab parema tunnetuse veeremi rattapaaride ja rööbaste vahel. Lisaks kavatsetakse kasutusele võtta uus tehnoloogia kõigis raudteeülesõitudes, mis on seadmestatud foorisignalisatsiooniga, milledest esimene on kavas käiku anda käesoleva kuu lõpuks.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles