Busse väljub üha harvem

Birgit Itse
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mäo reisiterminal.
Mäo reisiterminal. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Ugala teatri Türilt pärit näitleja Klaudia Tiitsmaa sõitis bussiga viimati nädal tagasi: Tallinnast Tartusse. Kodulinnade Türi ja Viljandi vahel sõidab ta aga rongiga.

Tartusse sõidul eelistas Tiitsmaa bussi seetõttu, et bussijaam asub kesklinnas. Kodulinnade vahel liiklemisel tõi Tiitsmaa esile lausa mitu rongi eelist: sõit on veidi odavam, mõlema linna raudteejaam asub kodu lähedal ning rongis liigub mõte avaramalt. «Paljusid oma rolle mõtlen lahti just rongis,» lisas ta.

Taisto Liinide veokorraldaja Jan Landrat on seda meelt, et senises mahus Tallinn–Viljandi bussiliinide järele vajadust pole. Ta viitab reisijate arvu muutusele poole aasta jooksul pärast rongiliikluse tihenemist.

Nii korraldabki Taisto Liinid bussiliiklust ümber, muutes sõiduplaane ja jättes Viljandi–Tallinn liinil osa väljumisi käigust.

Seoses bussifirma Taisto Liinid ümberkorraldusega peatub tänasest Türil päevas viis Tallinnast Viljandisse suunduvat bussi ja üheksa rongi.

Järvamaa ühistranspordi sõlmpunktis Mäos peatub argipäeviti umbes 147 kaugliinibussi. Alates tänasest jõustuvad muudatused tähendavad ümberkorraldusi ka nende Järvamaa inimeste puhul, kes kasutavad pealinna, Tartusse või Viljandisse liikumiseks just Mäo, Anna, Mäeküla, Koigi või Imavere peatust.

Just neid peatusi kasutavatel inimestel on kaugbussiliinide käigust ärajäämisega seotud muutused kõige tuntavamad, usub Järvamaa ühistranspordikeskuse juhataja Harri Lepa­mets. «Eks see mõjuta ka Paidet,» lisas ta.

Lepamets mõistab, et bussifirmadel on odavamate ja kiiremate rongidega raske konkureerida ning maapiirkondades pole kaugliinibusside kasutajate hulk suur.

Lepamets usub selle jäävat kümnetesse. «Eks põhipiletitulu tule ikka pikkade otsade pealt, maareisijad neid liine päästa ei suuda,» lisas ta.

Kui bussisõitjale tähendavad liinimuudatused pikemaid ooteaegu ümberistumisel, siis ühistranspordikeskusel muu hulgas vajadust uuendada peatustes sõiduplaanide infotahvleid.

Täna, 9. septembril väljus kell 7.15 viimane Viljandi–Võhma–Mäo–Tallinna reis. Seni kell 14.45 väljunud reis Tallinn–Paide–Türi–Viljandi hakkab väljuma 15 minutit hiljem, see on kell 15.00.

Jan Landrat palus reisijatelt võimalike ebamugavuste pärast vabandust, kuid põhjendas muutusi ettevõtte sooviga säilitada senine Tallinna, Viljandi ja Valga vaheline liiklus, kus buss läbib palju selliseid kohti, kus rong ei sõida. «Selle arvel tuleb ilmselt tulevikus Viljandi–Tallinna bussireiside arvu veelgi vähendada,» sõnas ta.

Samas puudutavad muudatused ka Tallinn–Viljandi–Valga liinide sõiduplaane. Tänasest jääb käigust ära kell 17.45 väljunud Tallinn – Mäo – Võhma – Viljandi – Karksi-Nuia – Valga reis, selle asemel väljub buss senisest 15 minutit hiljem, see on kell 18.00 ja sõidab marsruudil Tallinn – Paide – Türi – Viljandi – Karksi-Nuia – Valga.

Valgast Tallinna hakkab seni kell 12.20 väljunud reis Valga – Karksi-Nuia – Viljandi – Võhma – Mäo – Tallinn väljuma 10 minutit hiljem, see on kell 12.30.

Minevikku jäänud bussiliinid

Järva Teataja on kahaneva bussiliikluse teemal kirjutanud sel aastal varemgi. Mitmele liinile pole maanteeametil õnnestunud uut vedajat leida ka korduvate konkurssidega. Osa liine on küll alles, kuid vähendatud väljumistega.

1. märtsil kirjutab Järva Teataja, et seoses vedaja loobumisega liini teenindamisest otsib maanteeamet vedajaid liinidele nr 885 (Pärnu–Paide–Rakvere) ja 808 (Tallinn–Paide–Põltsamaa–Tartu).

11. juunil selgus, et osaühing Eesti Buss loobub sõitjate vähesuse tõttu kolme liini teenindamisest. Liin nr 150 (Tallinn–Mäo–Põltsamaa–Tartu) kadus käigust 12. juunil.

Kaugliini nr 572 (Tallinn–Paide–Põltsamaa–Tartu–Räpina–Värska–Saatse) viimased väljumised olid 29. juunil.

30. juunil tegi viimased väljumised hommikul kell 7 Tallinnast ja Valga bussijaamast kell 13 (Mäos vastavalt 8.10 ja 15.50) kiirliin nr 177 (Tallinn – Mäo – Võhma – Viljandi – Karksi-Nuia – Tõrva – Valga).

Kaduda võivad bussiliinid

Maanteeamet otsib konkursi korras vedajaid liinile 141 Tallinn–Värska, mida seni teenindab Taisto Transport AS. Vedajat otsib maanteeamet perioodiks 30.09.2014 – 29.09.2019, mis tähendab, et vedaja mitteleidmise korral kaob sellest kuupäevast käigust buss, mis peatub Mäos kell 20.15 (Tallinna suund) ja kell 9.44 (Värska suund).

26. septembrist võib käigust ära jääda liin nr 151 ehk Tallinn–Mäo–Põltsamaa–Tartu buss.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles